torsdag 10 september 2009

Narnia 2 avklarad...

Såg klart narnia 2 häromdan. Bra film även om slut striden kändes lite abrupt avbruten.
Men bilden var brutalt bra. Och även special effekterna var bra =D.

Annars har jag prövat denna underbara Ben & Jerry glass dock inte lika god som choklet fudge brownie men endån väldigt god.

Såg även denna otroligt snyggt designade plåtburk =P Eldorado FTW eller inte fulare design finns inte.
Sen bara saken "pressad bog av gris" vad är det ? låter urk på burk iallafall =S








Då är det bara 1 film kvar som jag redan sett x antal gånger Nightmare before christmare ska se den någon dag snart.

Gillar denna låten speciellt refrängen. Och namnet Dead by April är oxå najs.


Men men nu ska jag spela lite Batman arkham asylom som jag klarade igår tror jag (ska kolla då jag låste upp klara spelet Achivments) jepp det var igår jag klarade det på normal.

Ska försöka sammanfatta mina tankar om detta spel utan att spoila handligen.
En mini nästan spoiler-fri recension

Det hela börjar med att man ser Bat bilen åka genom stan mot Arkham asylom och om man är lite uppmärksam kan man se en skylt med texten
"hitch hikers may be escaping patiens"
hela spelet är fullt av sådana små detaljer.

All design från minsta lilla cell till Batman him self är helt outstanding. Har man noll koll på Batman universumet så finns iprincip all info i spelet.
Man låser upp info om x antal personer och skurkar. Och man hittar även inspelade intervjuer som är ruskigt intressanta att lyssna på och det bästa är att man kan lyssna på dom samtidigt som man spelar.

Men spelet börjar med att Jokern är på intåg till arkham och Jokerns röst görs av
Mark Hamill (Luke Skywalker) och han gör rösten superb, är läskigt ibland då man hör Jokern prata.
Mer inlevelse går inte att finna.

Grafik på karaktärerna Batman, Jokern mm är ruskigt bra och detaljerade och designen på omgivningarna känns Batman rakt av allt från minsta cell till nästa super skurk.
Kan dock bli lite kliping (tror det heter så) problem med Batman´s cape dock bara ibland inget som stör.

Kontrollen funkar väldigt bra. Är enkelt att styra Batman och att använda alla gadgets är simpelt. Alla grejor är endast 1 knapp tryck bort. Fighting styrningen är också smidig med en knapp (x på 360) för slag Y för counter attacker och b för att förvirra fienderna med ens cape.
Och när man dödat nä just det Batman dödar inte han knockar sina fiender så när man gör det sista slaget i en fight så blir det i slowmo. Fightingen känns så brutal och man känner sig övermäktig som Batman.

Körde på normal och det tyckte jag gav motstånd ska klara det på Hard någon dag oxå lär bli jobbigt.
Så det finns grejor att göra efter att spelets eftertexter slutat rulla bla en fighting utmaning, en smyg utmaning och sen finns ju Edward Nigma´s pussel över hela ön som ibland fått mig att gnugga min geniknöl.

Glömde nämna att spelet är en blandning av smygande från Splintercell och äventyr stuket från Super Metroid men smygandet avbryts ibland av brutal action. Spelet känns varierat med grym action till stealthig smygar action.

Så sammanfattningsvis skulle jag ge spelet en 9/10 "bästa licens spel på länge"

men det blir ingen batman spelande idag ska se Hulk xtra material och käka upp det sista av Ben & Jerry glassen =D (60 dagar kvar =D )

1 kommentar:

test sa...

Prova Ben & Jerrys Phish Food, svårslagen....