tisdag 28 juli 2009

dan börjar tidigare än tidigast...

Jonna min kära sambo går upp tidigt idag kl 7.00
Så jag vaknade till och sen var det kört.

Är vaken nu men trött har suttit och surfat runder.
Såg att det kommit ett nytt Radio Format avsnitt (podcast) så jag försökte rensa på min ipod men det sket sig.

Så nu ska jag fortsätta lyssna på Radio Format avsnitt 17 så jag kan ta bort det och lägga in det nya avsnitt 61.
Jobbigt att bara ha en 2gb ipod nano =(

Men på frågan om monkey island så skickade jag ett meddelande till Gamereactor redaktionen och frågade.
Fick svar som igår =D

Men för att förstå hela svaret jag fick får ni läsa dessa 3st frågor först varav dom 2st första inte är från mig.


"Är det skillnad på spel och spel?

Är det någon skillnad mellan ett spel som är köpt på t.ex. Rusta och ett av samma exemplar i en spelaffär?
Insänt av: Alegalle93
Svar

Det är i stort sett samma produkter, men det är förstås dödsstraff på alla Rustas spel.
Jonas Elfving"



"Var köper ni era spel ifrån?

Som det står här ovanför, var köper ni era spel?
Insänt av: jontevettu
Svar

Det varierar. Själv besöker jag ofta både Elgiganten, Onoff, Game, Videoteket och liknande, och beställer även ganska ofta spel från Webhallen. Senaste spelet jag köpte (Brothers in Arms 3: Hells Highway till Playstation 3) hittade jag dock i en reaback på Rusta för 150 spänn
Jonas Mäki"




"Angående spelköp på Rusta...

Jonas du nämde att du köpt (Brothers in Arms 3: Hells Highway till Playstation 3) på Rusta för 150 spänn. Men enligt Jonas Elfving så är det "dödsstraff på alla Rustas spel."

Så blir det nått straff?
Insänt av: sven stick
Svar

Jag håller mig undan för Elfving numera och hoppas det här ska glömmas bort snart
Jonas Mäki"




"Brothers in Arms eller Monkey Island?

Har hittat Brothers in arms: Hells Highway Collectors (inte på Rusta) för ungefär det dubbla priset som Monkey island kostar på XBLA. Vilket ska jag välja?
Insänt av: sven stick
Svar

Kör på Monkey Island du, Hell's Highway var lite av en mjäkig uppföljare.

PS. Jag verkar ytterst omedvetet ha satt igång något slags Rusta-hat, bäst vi lugnar oss innan de knackar på hos mig med billiga teflonpannor och fyrverkerier i högsta hugg.
Jonas Elfving"


Så jag skippar Brothers in arms...
Kör på monkey island, ska ladda ner det när jag känner för att spela det.

Ska fortsätta spela call 4 multi nu och lyssna på avsnitt 17 av Radio Format.

Men nu börjar inlägget bli väldigt långt vill inte trötta ut er så jag avslutar här med en liten cliffhanger.

I nästa inlägg kommer jag länka till ett roligt spel relaterat youtube klipp missa inte det. En liten hint FPS.

1 kommentar:

Unknown sa...

hihi kul tråd du klippte in :D

o tjohoo för monkey island!