lördag 24 oktober 2009

Farväl av en god vän...

Idag har Teddy, Jonnas föräldras hund avlidigt. Han blev 11,5 år gammal. Teddy hade inte varit bra på några veckor, men hade fått hosta dem senaste dagarna. Jonna åkte tillsammans med sin far till djursjukhuset och enligt veterinären var han riktigt dålig.

Teddy tog 60 andetag/min och normalt är ca 20 andetag/min samt så rusade hans hjärta med 200 slag i minuten. Det visades sig att han hade fått hjärtsvikt och det hade lett till att lungorna hade börjat fyllas med vatten, därav hostan. Hade man behandlat honom hade han kanske levt i 14 dagar till 1 månad, men det fanns ingen garanti. Jonna och hennes far beslöt att det bästa för honom var att gå vidare... Teddy skulle inte behöva lida mera och veterinären ansåg att det var det bästa för honom. En trogen, kärleksfull vän är nu borta och saknaden efter honom är stor.

Kommer aldrig glömma honom min älskade Teddy


1 kommentar:

Unknown sa...

åh fy nu sitter jag här o blir helt ledsen!
du o jonna får krama varandra o så hoppas jag vi ses snart!
puss o kram